Франшиза – популярний в сучасному світі спосіб ведення бізнесу.

Франшиза, Франчайзинг (фр. franchissage — пільга, привілей) — це форма співпраці між юридично та фінансово незалежними сторонами (компаніями та/або фізичними особами), в рамках якої одна сторона (франчайзер), що володіє успішним бізнесом, відомою торговою маркою, ноу-хау, комерційними таємницями, репутацією та іншими нематеріальними активами, дозволяє іншій стороні (франчайзі) користуватися цією системою на певних умовах.

Звертаємо увагу і на те , що суми інвестицій перерахованих ТОП франшиз є мінімально достатніми для франчайзі. А максимальний розмір інвестицій по кожній з цих найдорожчих франшиз фактично відсутній.

1. Holiday Inn (готельний бізнес) – від 5 000 000 $.

Holiday Inn Logo

Компанія Holiday Inn (Холідей Інн) була заснована 1 серпня 1952 в США Кеммонсом Вілсоном .
Холідей Інн став першою готельною компанією в Америці, яка почала продавати франшизу. Сьогодні Холідей Інн входить в одну з найбільших мереж готельного бізнесу міжнародного рівня. Під управлінням компанії знаходяться понад 4500 готелів у ста країнах світу. У мережу входять шість інших торгових марок. У тому числі Inter Continental Hotels & Resorts , Holiday Inn Express , Staybridge Suites.

Готелі, що працюють по франшизі Holiday Inn популярні в усьому світі. Відвідувачі відзначають високий рівень обслуговування і продуманість всіх дрібниць, включаючи колір штор і форму подушок.
У цілому Holiday Inn – це готелі бізнес -класу з кваліфікацією чотири зірки. Зараз у світову мережу готелів Holiday Inn входить більше 1500 готелів.
Інвестиції у франшизу Holiday Inn – починаються від 5 000 000 $ без урахування вартості приміщення.

2. Carrefour (гіпермаркет) – від 5 000 000 $.

Carrefour logo

Carrefour (Карфур) з французької перекладається як перехрестя . Це французька компанія роздрібної торгівлі . Перший магазин мережі відкрився в 1957 році біля перехрестя доріг. З початку 60-х років компанія Carrefour стала розширюватися і відкривати свої гіпермаркети.

Зараз у Карфур більше 15000 магазинів в 35 країнах в яких працюють понад 400 тисяч осіб персоналу. В останні роки виручка мережі наближається до ста мільярдів євро.

Сума інвестицій у франшизу Carrefour починається від 5 000 000 $.

3. Marriott (готельний бізнес) – від 4 500 000 $.

Marriott

Історія розвитку корпорації «Marriott» – почалася з 1927 року. Назва походить від прізвища одного із засновників бізнесу – Еліса Марріотта . Зараз ця корпорація – один зі світових лідерів у готельному бізнесі. Під торговою маркою працюють близько 2600 готелів на 500 000 номерів. З них 50 % номерів працюють по франшизі і 50 % управляються самою компанією.

Франчайзі, котрі бажають працювати під торговою маркою Marriott крім вартості приміщень необхідно інвестувати у франшизу від 4 500 000 $ , а потім регулярно виплачувати франчайзеру Marriott роялті в розмірі 5-6 % від обороту.

4. Hilton (готельний бізнес) – від 4 400 000 $.

Hilton logo

Hilton Hotels Corporation – корпорація готельного бізнесу, заснована в 1919 році американцем Конрадом Хілтоном . У 2009 році її перейменували на Hilton Worldwide .

Перший готель «Хілтон» в США був відкритий в 1925 році. Зараз мережа готелів складається з більше 500 готелів по всьому світу, три з яких працюють в Росії та один в Україні.

Свою франшизу Hilton пропонує для міст- мільйонників. Крім витрат на купівлю або будівництво приміщень , франчайзі повинен витратити на інвестиції від 4 400 000 $ і виплачувати роялті в розмірі 5% від обсягу продажів.

5. KFC Corp. (фастфуд) – від 2 500 000 $.

KFC Logo

KFC, або Кентукійське Смажене Курча – це майже синонім смаженої курки. Харленд Сендерс (Harland Sanders) заснував цю мережу в 1930 році (історія його пошуків вже стала легендою), а перша фастфуд франшиза була відкрита в 1952. Відтоді мережа розрослася і тепер її представники знаходяться в 109 країнах світу і приносять прибуток у 9 мільярдів доларів. Кожна франшиза повинна виплачувати 5% материнській компанії.